1 Haziran 2010 Salı

eurovision notları


cuma günü yazlığa kaçtım, güneş yedim denize girdim. yürovijın'ı izleyeyim dedim. bugün döndüğüm için yorumu şimdi yazayım:


birkaç gün öncesinde ilk yarı finalden bazı şarkıları dinlemiştim, azıcık ön bilgim oldu.
sırbistan adına vj bülent katılmış mesela. (ekşi sözlük'te de aynı espri yapılmış, ama telif hakkı benim.)

eh egeliyiz, akdeniz insanıyız, dolayısıyla yunanistan'ın şarkısını beğenmem normal ama normalde türkiye'de de çok kullanılmasından mıdır (bkz. serdar ortaç) bilinmez, yunan yöresel ezgileri artık çok sıradan gelmeye başladı, şarkının birinci olmaması gerekti.

favorim belçika'ydı. gencin biri "gitarım ve ben" diye çıktı sahneye, amerikanvari bir şarkı söyledi, gayet de hoştu. en son oylamalarda ilk üçün içinde gidiyordu ama yedinci oldu, çok üzüldüm.


manga'ya gelince... şarkıları benim müzik zevkime göre o kadar da iyi değildi, zaten eurovision'a göre yapılmış bir şarkıydı, rock olması nedeniyle beğeni toplayabilirdi. gazetelerde 6. olur falan diyorlardı. ben de ilk 10'un içinde bekliyordum, belçika'nın yedinci olmasının verdiği hayal kırıklığından sonra manga'yı 2. olarak görünce şaşırdım ve sevindim. şarkıyı sevmesek bile ülkenin ikinci olması güzel bir şey tabii.

valla ne yalan söyleyeyim, belçika'dan sonraki ikinci favorim almanya idi. "oha çok şirin lan" diye diye dinledik lena'yı. şarkıdan biraz timbaland tadı almadım değil. klipten gösteriye kadar her şey çok sade idi. lakin klipte şirin bir lena varken yarı final ve finalde daha "şuh" bir lena vardı, gerek makyaj gerekse şarkının sonunda woo'lamalar olsun. kazandıktan sonra bayılacak gibi oldu, geçen senenin birincisi alexander rybak kızı kandırarak öptü falan, çok şirindi yahu.

yukarıdakilerin dışında, ukrayna'yı ilk kez finalde dinledim. hatun taşmış, şarkı da eurovizyon'a yakışmayacak derecede güzeldi. daha oynak bişey yapıp kızı pazarlayabilirlerdi, zaten hatunun kıyafeti de toxic'in klibinde britney'nin giy(me)diklerini andırıyordu.

bir de ermenistan adına angelina jolie'ye benzeyen ama çok çok daha güzel bir hatun yarıştı. ermeni açılımını destekliyoruz, yoksa bile olsun. gürcistan'ın şarkısı da güzeldi, izlanda da bekleme odasına yanardağ maketi getirmişti, koptum.

son olarak:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder