26 Ekim 2010 Salı

epik göt ağrısı: bir başka troll yazısı

ekşi sözlük'ün bugünki popüler başlıklarından biri, "hilal kaplan'ın kolunun görünmesi"... katıldığı bir televizyon programında konuşurken, tesettürlü hilal hanımın kolu gözükmüş. sözlüktekiler de caps almış, başlık açmışlar, "acayip tahrik oldum, babam odaya girince panik olup kanalı değiştirdim, rtük kanalı kesin kapatacak" tarzı şeyler yazmışlar. işte saygıdeğer jüri üyeleri, bu başlık başarılı bir trollük örneğidir. eğer bu yazı laikçi danglalaklar ("laik insan" diye bir kavram olamayacağı için bunu kavramı "evet ben laikçiyim!! behey dürzü!!1!bir!!!" diye savunan insanlar dangalak oluyor) tarafından yazıldıysa bile, epik göt ağrısı yaşayan arkadaşlar tarafından 100 entry boyunca tartışıldığı için trollük işleminde başarılı olunmuş demektir. zaten hangi troll biraz dangalak değildir ki?

trollük hakkında sözlüğe daha fazla yazı yazdım, burayı kimse okumasa bile birkaç şey yazayım dedim. trollük yaparken inandığınız değerlerin hiçbir önemi yoktur. yani ben bir gün ateizm ile ilgili bir forumda "madem evrim teorisi gerçek bugünki maymunlar neden insana dönüşmüyor?" diye takılırken başka bir gün islami bir forumda "hepiniz diri diri insan yakan pedofillersiniz" diye gezinebilirim (ki zaten öyleler. [gördünüz mü? yine yaptım]). bazı troller, görevlerini, düşünürler veya sanatçıların tarih boyunca yaptığı gibi tabu yıkmak olarak algılasalar da trollük bundan daha basit ve kolay olabilir. yani benim inci sözlük'te "seksi bir hatunun resmini koycam" deyip bir travestinin resmini koymam (IT'S A TRAP!), iyi bir trollük örneğidir. önemli olan sadece sinir bozmaktır, internette ciddi olmanın veya inandığın değerleri ateşli bir şekilde savunmanın/tartışmanın gereksiz olduğunu vurgulamaktır, ki siz "joker aşıklarından" da aynı şeyleri yapmanızı bekliyorum.




trollük yaparken her zaman bu suratı hatırlamanızı ve bu suratın çağrıştırdığı duygular içerisinde olmanızı öneririm.


not: inci'den bahsetmişken, artık sevmiyorum, zaten uzun zamandan beri de takip etmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder