1 Mayıs 2011 Pazar

clash of the titans


anasını satayım herkes film eleştirmeni olmuş. sanki her gün bir "saving private ryan" çekiyorlar, tuvalete girdiklerinde bir tane "schindler's list" sıçıyorlar. yok efendim berbat bir filmmiş de şöyle böyle...

başka bir kaydımda yazmıştım; "kampa giden gençleri teker teker öldüren katil sincaplar" tarzı dışında her filmi severim, sevmeye çalışırım. az önce de "clash of the titans" adlı filmi adam gibi oturup izledim. bir yıl boyunca okuduğum yorumlardan dolayı her an filmden iğrenmeye, filme küfretmeye hazırladım kendimi. evet kötü yerler var. hd ekranda izlemediğim halde "oturmamış" görsel efektler buldum, "yetersiz" oyunculuklar gördüm ve böyle filmlerde duyulması "kesin" replikler duydum. lakin iğrenmedim. bir eleştirmenmişcesine (sanki onların yaptığı yorumların bi geçerliliği varmış gibi) yerden yere vurmadım filmi.

merakla filmini beklediğim oyun "god of war" ile ayı temayı (yunan mitolojisi) işlediği için onunla kıyasladım biraz. zeus'un "alüminyum folyo giymiş" yorumuna yarıldım şsadlkaşdlsa. god of war'un kahramanı kratos dağlar boyutunda canavarları köşe bucak dolaşıp evire çevire döverek öldürdüğü için perseus'un sadece medusa'nın kafasını göstererek kraken'i öldürmesi ben dahil herkeste hayal kırıklığı yarattı. lakin filmde kraken'e "hades'in çocuğu" denmiyor mu? "yaratıktan tanrılar bile korkuyor" denmiyor mu? herkes "yaratığı öldüremezsin, imkansız" denmiyor mu? cadılar "belki medusa ile öldürebilirsin, şansın yaver giderse" demediler mi? klişelerden o kadar rahatsız olup da illa yaratığa iki ok atılıp "tanrım neden ölmüyor bu neden neden neden" klişesini yaşamak mı istiyorsun? yakın bir zamanda "pirates of the caribbean" serisindeki kraken ile bu filmdeki kraken'i görüp "aaa yorum farkı" diyemiyor musun?

neyse. "prince of persia"'dan tanıdığımız gemma arterton burada da mevcut. kadının hoş bir güzelliği var. izleyin bu filmi, en azından yunan mitolojisini bilmeyenlere 1-2 şey öğretiyor.

edit: ayrıca bu seneki 1 mayıs entrym de yine film hakkında oldu. tesadüf, komplo, masonlar? siz karar verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder