31 Ocak 2012 Salı

interesting heads


oooff.

sanırsınız ki bazı temel konularda konuşmaya gerek yoktur, kimse aksini düşünecek kadar gerizekalı değildir diye. yanılmışım, özür dilerim. insan her gün yeni bir şey öğreniyor.


şimdi...


ben bu fotoğrafı az önce facebook'ta gördüm. bununla ilgili zamanında gazetede haberler çıkmış. fotoyu paylaşan grubun ismi ile başlayalım: "dünyanın özlediği lider gazi mustafa kemal atatürk"... ondan sonra birisi "peygamberimiz efendimiz" diye cümleye başladığında sinir olan sensin be abi. şu an ankara'da yaşayan çok sevdiğim dedem var, kendisi atatürk yer, atatürk içer, hayatı 7/24 atatürk'ten ibarettir, bu grubu da o açtı zannettim bir an. kafayı atatürk'le yediysen "DÜNYA BİLE ÖZLÜYOR ATAMIIIIIIIIIIIIIIĞ :((((((((((((((((((((((((" demen normal tabii. dünya'nın herhangi bir ülkesine git "atatürk kim" diye sor, bak bakalım ne cevap alıyorsun. artık bu olay birisini sevmekle alakalı olmaktan çıktı, birisini sevdiğini herkese duyurma merakına döndü. ne ilgi orospusuymuşsunuz arkadaş.


camiyle ilgili diyebileceğim tek şey, altındaki alışveriş merkezleri. aynı şeyleri kocaeli ve ankara'da da gördüm. sanırım türkiye'nin diğer bir çok ilinde birçok sayıda bu format var... bilerek mi yapılıyor anlamıyorum ki... hiçbir şey mağazalarımızdan alışveriş etmek kadar "müslümanın önde gideniyim" dedirtemez!!... bu olay kesinlikle amerika'da falan uygulanan bir format olmalı, lakin amerika'da kiliselerin yanında wallmart falan görmüyorum, ya da amerikan medyası en azından bunu göstermeyecek kadar adap sahibi. gerçi mağaza açmak dışında din ile ticareti her türlü şekilde gözlere soka soka birleştirdiler.

gelelim facebook'ta resim altında yazılan yorumlara: ortamda büyük bir kavram kargaşası var. öyle yorumlar var ki atatürk'ü övüyorlar mı yoksa atatürk karşıtları mı belli değil. hani hacca giden türkler kabeyi tavaf ederken megafondan arapça bir şeyler duyulur, herkes ağlayıp kendinden geçmeye başlar, lakin adam aslında "yavaş yürüyün lan ezmeyin birbirinizi" diyordur ya, bu da öyle bir şey. millet cami üstünde atatürk yazısı görünce kendinden geçmiş. hadi camiye o ismi koyan hıyarı geçtim, sen nasıl bu olayı laiklikle bağdaştırabiliyorsun ki? bu olay atatürkçülüğü ya da islamı hangi şekilde yüceltiyor ki? kimse yazmadan düşünmüyor mü artık? herkes sosyal medyada "15 dakika"sını yaşama peşinde mi?

lakin bir de şöyle bir yorum gördüm kendimden geçtim:

[quote] DOSTLAR,OLAY BENCE ŞUDUR TÜRK MİLLETİNİN ATİLLA DAN BERİ BİR YÜRÜYÜŞÜ VAR VE BU YÜRÜYÜŞTE ALEMCE KABUL EDİLMİŞ ATALARI, ATİLLA'DAN ATATÜRK'E. BUGÜN BU YÜRÜYÜŞÜN BİR BÖLÜMÜ ÖZELLİKLE FATİH SULTAN MEHMET HAN GİBİ İÇİNDEN ALINIP İDOLLEŞTİRİLEREK GENE NİFAK, FİTNE FÜCUR OYUNLARI OYNANIYOR, BÖYLECE ATALARIN TÜRK MİLLETİNE KATTIĞI HARÇ DAĞITILMAK İSTENİYOR. YÜRÜYÜŞ BİR BÜTÜNDÜR VE SAYISI NE OLURSA OLSUN MENFAATLE HAPLANMIŞ TETİKÇİLERİN EŞKİYANIN ÇABASIYLA GERİ ÇEVİRİLEMEZ. SADECE GECİKİR VE KERVANA ZARAR ZİYAN OLUR. ONUN İÇİN YÜRÜYÜŞ KOLUNDA CESUR KALMAK VE YILGINLIĞA KAPILMAMAK GEREKİR. AYNEN KORİNTİOS GEÇİDİNİ TUTAN 300 ISPARTALI YA DA DOMBIRADA Kİ 40 GÖKTÜRKLÜ GİBİ. KALKANLAR MIZRAKLAR ÖNDE GÖZLER SALDIRGANIN GÖZLERİNDE. [/quote]

abi işte bu ya. ben de bu kafadan istiyorum.

sosyal medya, devletin ve özel şirketlerin filtresi ve denetimi olmadan herkesin özgürce yazdığı bir ortam. öyle de kalması gerekiyor. herkes sesini duyurmalı. lakin bazı insanlar konuşmasa da olur. bunu istemekte de bir sorun yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder