5 Ocak 2012 Perşembe

the strand

geçen kayıttaki "yetişkin uysallığı" kavramından devam edecek olursak:

büyümek nedir? sorumluluk sahibi olmak mıdır? iş sahibi olmak mıdır? çalışıp para kazanmak mıdır? 30 dakikada servise hazır düşünce sistemlerini yaratan adamların bizden bekledikleri eylemleri yapıp kendimizi matrix'e bilerek ve isteyerek sokmak mıdır?

bana göre biyolojik olarak şekil değiştirmek dışında pek bir şey ifade etmiyor büyümek. eğer uysal yetişkinlerden biri, yani sabah 9 akşam 5 bir işi olan ve hayatın bu iş çereçvesinde değer kazandığını zanneden biri olsaydım yukarıda yazdıklarım ve az sonra yazacaklarım ciddiye alınabilirdi ama çoğunlukla "bahane arıyorsun, uzanamadığın ciğere murdar diyorsun" denileceğine eminim. (haziran 2012 edit: şu anda çalışıyorum, dolayısıyla biraz ciddiye alabilirsiniz.)

neyse, konuşmak istediğim konu bu değildi.

şu kariyer testlerinden hiç çözdünüz mü? ben bu akşam çözdüm. hani şu 100 soru olan ama "[moron] bakalım dikkat ediyor mosooooon :D [/moron]" diye aynı soruyu tekrar ettikleri için aslında 10 soru olan testlerden. yanlış anlaşılmasın, aynı konseptte testleri lise 1'den beri çözdüğüm için bana yeni gelmiyor.

olabildiğince ketum bir şekilde yazmaya çalıştığım için duraksıyorum. bu testi hazırlayanlar devrim falan yaptıklarını zannediyorlar. kişilik analizi, kariyer bilmemnesi, ego hedehödösü diye testler hazırlayıp bunların insanlar hakkında mutlak cevaplar verdiğini zannediyorlar (lan, türkiye'de ikinci bir pozitivist akım doğuyor diye sevinmeli miyim acaba?). hatta verilen cevaplara göre insanları a-b vs. diye tiplere ayırmışlar. "sen A tipisin atılgansın ön plana çıkarsın" "sen B tipisin içine kapanıksın mülayim ama sempatiksin" diye betimliyorlar. aksjdaksjdha ciddiyim.

bu kavram, aşina olmayan insanların kulağına güzel geliyor ve görünürde bir sorun olmadığı zannedilebilir, lakin bilimsel ortamlarda 100 seneyi, şirketlerde ise 50 seneyi (sosyolog arkadaşlarım hatam varsa lütfen düzeltsin) aşkın bir süredir kullanılmakta ve hiçbir boka yaramamaktadır.

bakalım bu çakma anarşizme daha ne kadar devam edebileceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder