23 Ağustos 2010 Pazartesi

politika iğrenç bişey.


şu anda yanımda cnn türk açık. "tarafsız bölge" adlı programı izliyorum. kürdistan konuşuluyor.
türkiye'nin kürt sorunu hakkında gelinebilecek en son tartışmalar bunlarsa gerçekten yazıklar olsun diyorum.

asıl konuya girmeden önce yine bazı duygularımı öne çıkarmak istiyorum: bizde sağcı (amerika'da cumhuriyetçi) olarak bilinen kesimin fikirleri, düşünceleri söylemleri bana inanılmaz geliyor. odanın yarısını kaplayan fili görmemezlikten gelmek gibi. o kadar ilkel, o kadar basit ve o kadar yanlış ki... çığırtacaksınız şimdi "karşı fikirlere tahammül edemiyorsuuuğğğn" "demohratih değilsiiiiğğğn" diye. evet, çünkü sağcılığın özünde tahammül ve demokrasi yok. üzerinde kafa yormaya değer, ya da kendi düşüncelerimden daha iyi olduklarını düşünsem, yemin ediyorum bloguma koyarım, facebook'ta yazarım, tartışırım savunurum ederim. ancak (s.kimde olmamasına rağmen) toplumu veya dünyayı ileriye, gelişmişliğe götürecek, hele hele "demokratik" olarak sıfatlandırılacak ideolojiler olduğuna kesinlikle inanmıyorum. lakin dünyanın her yerinde olduğu gibi türkiye'de de sağcı görüş ülkenin yarısı, hatta yarısından fazlasına hakim. bu mantıksız ve yaşadığımız gezegeni hiçbir şekilde iyiye götüremeyecek görüş mazur görülüyor, meşrulaştırıyor. "din, bayrak, vatan, millet sakarya" gazıyla da büyük bir taraftara sahip.

kürdistan meselesine gelince, şakayla karışık bir cümle ile başlayayım: evet kürtler istedikleri gibi bir devlet kurmakta özgür, ancak anadolu topraklarında değil. artık nerede bulurlarsa... 21. yy'da, 40 senedir küreselleşme diye dünyanın seyrini döndüren bir kavram ortada varken hâlâ daha bir ulus devlet kurma fikri acayip saçma ve acayip ilkel bir davranış.

doğudaki kürt halkının elbette demokratik hak ve taleplerini sağlamak gerekir, bu tartışma dışı bir konudur. ancak bu halkın temsiliyeti bir terör örgütü ve bu örgütün terörist örgüt olduğunu kabul etmeyen bir siyasi parti tarafından yapılmamalı, ki bdp'nin kürt halkıyla hiç ilgilenmeyen, güneydoğu'daki feodal sistemin bir parçası olduğuna inanıyorum.

programda bdp'li bir milletvekili var ve onu boğazlayasım geliyor şu anda. o kadar alakasız ve o kadar eğitimsiz konuşuyor ki... ağzı bozuk falan değil, adam ezber konuşuyor sadece. karşısında tartışanların o kadar güzel savlarına rağmen adam işkembe-i kübradan atıyor, ilkelce konuşuyor. adama doğruyu anlatamıyorsun, sinirden kıvranıyorum, karın ağrısı yaptı arkadaş ya. sağcı görüş derken bundan bahsediyorum işte.

politika iğrenç bişey abi. yazmak istemiyorum artık. soda içmem lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder